Maak een keuze
Hoe kan ik mijn kind inschrijven?
Je kunt je baby/kind(eren) inschrijven via de inschrijf knop bovenaan de pagina voor zowel de kinderdagopvang als de buitenschoolse opvang. Er zal dan binnen twee werkdagen contact worden opgenomen via de mail om de inschrijving te bevestigen en dit verder op te pakken.
Zijn er kosten aan verbonden om mijn kind op de wachtlijst te plaatsen en/of in te schrijven?
Nee, dit brengt geen kosten met zich mee en is altijd vrijblijvend tot wij daadwerkelijk een plek beschikbaar hebben.
Wanneer moet ik me inschrijven?
Om een kans op een plek te vergroten raden wij aan om je baby/kind(eren) zo snel mogelijk in te schrijven bij onze opvang. Wij houden rekening met de voorkeur van dagen en doen ons uiterste best om hieraan te voldoen.
Hebben jullie een wachtlijst?
Wij werken in onze planning een aantal maanden vooruit. Wanneer je je
inschrijft, kijken wij altijd direct met je mee. In de meeste gevallen hebben wij door onze verticale groepen vrijwel meteen een plek voor je op de gewenste startdatum op de kinderopvang. Op onze BSO zijn wij afhankelijk van opzeggingen/wijzigingen om weer nieuwe plekken beschikbaar te krijgen.
Hoe kan ik opzeggen of de afname van dagen aanpassen?
Wij hanteren een opzegtermijn van 1 maand per de 1e van de maand. Deze maand geldt ook als je een deelopzegging doet, bijvoorbeeld 1 dag minder.
Graag ontvangen wij dit via de mail: info@boeffiesenbengeltjes. Je zult hiervan altijd een bevestiging ontvangen per mail.
Wat voor contracten bieden jullie aan voor het kinderdagverblijf?
Wij bieden een 40-weken of 52-weken contract aan. Daarnaast bieden wij hele dagopvang aan, maar ook dagdelen: de ochtend of de middag.
Wat voor contracten bieden jullie aan voor de buitenschoolse opvang?
Wij bieden een 40-weken of 52-weken contract aan. Ook enkel vakantie-opvang is mogelijk. Daarnaast bieden wij zowel voor- als naschoolse opvang aan en in vakanties kun je ook dagdelen afnemen.
Zijn BSO-contracten inclusief studiedagen en vrijdagen voor groep 1?
Ja, wanneer je een contract hebt voor onze buitenschoolse opvang bieden wij ook gehele dagopvang aan tijdens studiedagen mits dit een contractdag is.
Dezelfde tijden gelden als voor het kinderdagverblijf, van 7.30 uur tot 18.30 uur. Wanneer een studiedag niet op een contractdag valt, kun je deze wel als ruildag of extra opvang dag aanvragen mits er plek is. Op vrijdagen bieden wij ook de gehele dag opvang aan voor de kleuters uit groep 1 met een contract op deze dag. Dit wordt dan in het contract meegenomen.
Ik wil een extra dag afnemen, kan dit?
Wanneer je incidenteel een extra dag wilt afnemen, kan je dit aanvragen via onze ouderapp Konnect. Wanneer de bezetting op de groep het toelaat, zullen wij de aanvraag goedkeuren. Mocht het niet lukken op de eigen groep, maar wel op een andere groep zullen wij dit altijd even met je overleggen. Wanneer je nog ruildagen hebt staan, zullen deze verrekend worden.
Wil je structureel een dag extra afnemen elke week, dan kan je mailen naar: info@boeffiesenbengeltjes.nl en wij zullen dan met je meekijken of dit mogelijk is qua bezetting op de groep.
Ik wil een contractwijziging doorgeven in mijn dagen, hoe doe ik dat?
Wil je iets wijzigen in je contract, bijvoorbeeld een extra dag of een andere dag, neem dan contact op via de mail: info@boeffiesenbengeltjes.nl. Wij kijken dan graag mee naar de mogelijkheden.
Loopt mijn contract automatisch door nadat mijn kind 4 jaar is geworden?
Wanneer je gebruik wilt maken van onze buitenschoolse opvang dien je dit zelf tijdig aan te geven via het daarvoor bestemde formulier. Dit krijg je van de
pedagogisch medewerkers van de peutergroep.
Wanneer je geen gebruik wilt maken van onze buitenschoolse opvang dien je dit zelf via het formulier aan te geven. Het contract zal dan stoppen zodra je
kind 4 jaar is geworden. Ontvang je Kinderopvangtoeslag? Vergeet dan niet om wijzigingen door te geven aan de Belastingdienst.
Kan ik het contract verlengen nadat mijn kind 4 jaar is geworden?
Het contract voor kinderdagopvang loopt tot de dag dat je kind 4 jaar wordt.
Als je kind nog niet meteen naar de basisschool gaat vanaf zijn/haar 4e jaar vanwege vakantie bijvoorbeeld, dan kunnen wij kijken of het mogelijk is dat je kind nog langer op onze peutergroep blijft. Dit kan alleen wanneer de doorstroom van de andere groepen kan doorlopen. De kinderopvangtoeslag loopt dan door tot de plaatsing van het kind stopt.
Hoe verloopt de facturatie?
Wij facturen vooraf. De factuur ontvang je maandelijks per mail.
Hoe worden extra dagen gefactureerd?
Extra dagen worden achteraf door ons in rekening gebracht en worden apart op de factuur vermeld.
Hoe is jullie maandtarief opgebouwd?
We rekenen vanuit een jaarbedrag. Het uiteindelijke jaarbedrag wordt verdeeld over 12 maanden. Daardoor wordt er elke maand hetzelfde maandbedrag gefactureerd. Dus wij rekenen de uren per jaar uit, ongeacht welke contractvorm, en delen dit door 12 maanden.
Veranderen de tarieven jaarlijks?
Ja, aan het einde van elk kalenderjaar ontvang je als ouder wat de nieuwe tarieven gaan worden voor het komende kalenderjaar.
Kan ik kinderopvangtoeslag aanvragen?
Dit is afhankelijk van verschillende factoren zoals bijvoorbeeld het inkomen van de ouder(s). Je kunt via de belastingdienst kinderopvangtoeslag aanvragen als je hiervoor in aanmerking komt. Via deze link kun je kijken of je in aanmerking komt en hoe je dit kan aanvragen en hoeveel dit dan zal zijn: https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/nl/kinderopvangtoeslag/content/hoe-moet-ik-kinderopvangtoeslag-aanvragen
Wanneer de contracturen wijzigen, dien je dit zelf ook door te geven aan belastingdienst zodat de kinderopvangtoeslag opnieuw berekend kan worden.
Wanneer heb je recht op een ruildag?
Wanneer je een dag als ruildag wilt gebruiken, dien je je kind(eren) minimaal een dag van tevoren af te melden. Wanneer je deze dag dan wilt inzetten als ruildag kan je dit zelf aangeven in de ouderapp Konnect.
Als je je kind dezelfde dag afmeldt, bijvoorbeeld vanwege ziekte of wanneer je onverwacht geen opvang nodig hebt, kan je deze dag niet inzetten als ruildag.
Voor verlof- en vakantiedagen geldt, dat deze voor maximaal het aantal contractueel afgenomen dagen per week x 3 mag worden gecompenseerd. Er moet dan wel sprake zijn van een jaarplaatsing (52 weken contract) en niet van een 40 weken of flexibel contract. Wel dienen deze dagen binnen hetzelfde kalenderjaar te worden opgenomen en zijn niet overdraagbaar naar het volgende kalenderjaar. Bijvoorbeeld: je zoon of dochter komt 2 dagen per week, dan zijn er 6 dagen als compensatiedagen in te zetten voor dat kalenderjaar. Als het ruilen van dagen niet mogelijk is gebleken in de tijd dat je kind bij Boeffies & (B)engeltjes op de opvang zit, worden deze dagen niet in mindering gebracht op de factuur.
Kan ik een sluitingsdag inzetten als ruildag?
Een extra sluitingsdag is als ruildag inzetbaar. Een Nationale Feestdag niet.
Kan ik uren vanuit mijn urenpotje, meenemen naar het volgende jaar?
Nee, je kunt alleen de uren die je nog tegoed hebt opmaken in datzelfde kalenderjaar waarin ze zijn opgebouwd.
Wat kan ik zelf voorbereiden voor de eerste wendag en wat kan ik van jullie van verwachten?
Ongeveer een maand voor de startdatum bellen we je voor een intakegesprek en ook zullen er dan wenmomenten worden afgesproken.
Tijdens het intakegesprek zal de pedagogisch medewerker alles uitleggen van de dagelijkse gang van zaken op de groep. Maar de aandacht tijdens deze intake is vooral gericht op het leren kennen van jouw kind, welk ritme jouw kind heeft, andere bijzonderheden en het beantwoorden van jouw vragen.
Wij hebben voor jou een handige checklist gemaakt waarop je kan afstrepen wat je moet inpakken in het tasje, maar ook wat je kan lezen ter voorbereiding voor jezelf. Deze krijg je mee tijdens het intakegesprek.
Werken jullie met wenmomenten?
Voor de startdatum plannen we altijd 2 dagdelen in als wenmoment voor jouw kind. Omdat het nogal spannend kan zijn voor jouzelf en jouw kind, merken wij dat deze 2 momenten heel erg fijn zijn om rustig aan de nieuwe omgeving en gezichten te kunnen wennen.
Wat zit er allemaal bij de prijs inbegrepen?
Wij zorgen voor alles qua voeding, behalve de flesvoeding en de fles zelf. Dagelijks krijgen wij vers brood van de bakker en wekelijks ontvangen wij vers fruit en groenten. Verder bieden wij aan de baby’s fruit- en groentehap aan. Voor de oudere kinderen zorgen wij voor lunch en snackmomenten met crackers bijvoorbeeld.
Ook hebben wij eigen slaapzakken en tuitbekers, maar deze mogen ook zelf meegegeven worden.
Hoeveel pedagogisch medewerkers staan er op de groep?
Het is afhankelijk van het aantal kinderen op een groep en welke leeftijd zij hebben. Door de GGD zijn er regels opgesteld om te bepalen wat een juiste verhouding tussen pedagogisch medewerker en kind is, dit is de Beroepskracht-Kind-Ratio.
Meer informatie hierover kun je vinden op: https://1ratio.nl/bkr/#/#/.
Wanneer stroomt mijn kind door naar de volgende groep?
Bij ons is de ontwikkeling van het kind leidend in onze begeleiding voor het kind. Wij zullen dus altijd in overleg met jou als ouder kijken naar of het kind eraan toe is om door te stromen naar de volgende groep.
Hoe gaat de opvang van de buitenschoolse opvang in zijn werk?
Wij werken met thema’s, gemaakt door onze eigen pedagogisch medewerkers. Deze thema’s zijn gedurende een aantal weken leidend voor alle activiteiten die worden aangeboden.
Dagelijks bieden wij activiteiten aan ofwel op locatie, of op een externe locatie. Jouw kind mag zelf kiezen waar hij/zij graag aan mee zou doen. Wij proberen ervoor te zorgen dat we om 17.00 weer terug op locatie zijn, anders laten wij het op tijd weten via een bericht in de ouderapp dat het een kwartiertje later is.
Hoeveel pedagogisch medewerkers staan er op de BSO?
Het is afhankelijk van het aantal kinderen op een groep en welke leeftijd zij hebben. Door de GGD zijn er regels opgesteld om te bepalen wat een juiste verhouding tussen pedagogisch medewerker en kind is, dit is de Beroepskracht-Kind-Ratio.
Meer informatie hierover kun je vinden op: https://1ratio.nl/bkr/#/#/.
Hoe gaat het wennen op de BSO?
Op de BSO maken wij ook gebruik van wenmomenten. Dit kan in de vakanties, dan kun je je kind zelf brengen naar ons. Dit is altijd een dagdeel, dus een ochtend of een middag.
Er zijn ook kinderen die vanuit de 3+ groep gaan wennen, in dit geval valt het onder de ‘kinderopvang tijd’.
Wanneer het wenmoment niet in de vakantie valt, zullen wij jouw kind zelf ophalen van school en vervolgens meenemen naar de BSO. Wij zullen tijdens de intake dan duidelijk vertellen waar wij staan en hoe wij te herkennen zijn op het schoolplein.
Hoe gaan de overdrachten op de BSO?
Wij geven altijd een warme overdracht bij het ophalen van jouw kind(eren). Daarnaast bieden wij jaarlijks een oudergesprek aan vanuit onszelf, maar je mag dit ook altijd zelf aanvragen als hier behoefte aan is.
Je ontvangt van ons een overdracht via de Ouderapp en foto’s wanneer deze worden gemaakt.
Ik heb een klacht, waar kan ik terecht?
Bespreek de klacht (opmerking/verbetering) met de leidinggevende op locatie. Wij vinden het erg belangrijk dat iedereen zich gehoord en gezien voelt. Daarom vragen wij, op het moment dat je ergens tegenaan loopt of geen prettig gevoel bij hebt, om dit bespreekbaar te maken met de betrokken leidinggevende op locatie of medewerkers op de groep. Wij luisteren graag naar jouw verhaal en denken mee in mogelijkheden om misverstanden op te helderen of een passende oplossing te bedenken voor de situatie. Wij willen immers dat iedereen met een fijn gevoel naar huis gaat.
Onze medewerkers zullen altijd een luisterend oor bieden. Het informeel indienen van een klacht is vaak de snelste manier voor een oplossing.
Wat zijn jullie LRK nummers?
Etten-Leur:
KDV: 176282014
BSO: 188371412
Ulvenhout Pekhoeve:
KDV: 157691020
BSO: 207018029
Ulvenhout Karkooi (3+):
KDV: 180670013
Ulvenhout Cultureel Centrum (Top-bso):
BSO: 196689922